فواید رابطه جنسی برای بدن

فهرست ها

تقویت سیستم ایمنی با رابطه جنسی

سیستم ایمنی و رابطه جنسی
دانشمندان  پی بردند که رابه جنسی تاثیر فوق العاده ای بر تقویت سیستم ایمنی بدن دارد. از فواید رابطه جنسی برای سلامت بدن تو فصل سرما عدم سرماخوردگی است.افرادی که 1 الی 2 بار درهفته رابطه جنسی دارند، سطح پادتن ایمنوگلوبین A در بدن آنها 30 درصد زیاد است.
این امر باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می‌گردد.

آیا واقعا رابطه جنسی، سیستم ایمنی را بیشتر می کند؟

 

داشتن راه جنسی زیاد فوایدی به همراه دارد همچنین خطراتی نیز در پی دارد. اما این رابطه جنسی جزء مواردی است که می تواند سیستم ایمنی را تقویت کند و تغییراتی را در بدن فرد دارد. برای همین در مقاله سلامت کوثر طب به این موضوع اشاره داریم.که آیا واقعاً رابطه جنسی می تواند سیستم ایمنی افراد را تقویت کند یا نه؟

رابطه زناشویی و سیستم ایمنی بدن

فواید رابطه جنسی برای بدن انسان (سیستم ایمنی و رابطه جنسی)

رابطه زناشویی می تواند مزایای زیادی را برای بدن داشته باشد که عبارتست از:

کم شدن سرماخوردگی:

میزان ایمنوگلوبین A (IgA) در بدن افرادی که طی هفته چند رابطه جنسی دارند، 30 درصد بیشتر است. ایمنوگلوبین، آنتی بادی هایی هستند که در غشای مخاطی ریه ها، سینوس ها، معده و روده ها وجود دارند. میزان زیاد IgA خون کمک می کند افراد از سرما خوردگی بدور است. آیا واقعا رابطه جنسی، سیستم ایمنی را تقویت می‌کند؟

جنگ با عفونت های باکتریایی:

مردانی که بیشتر رابطه جنسی انجام می دهند، در مقابل عفونت های باکتریایی ایمن هستند. و سیستم دفاعی دن انها بهتر است. و در مقابله با بیماری ها بهتر از بدن دفاع می کنند.

تقویت باروری:

خانم ها نیز می توانند با داشتن رابطه جنسی سیستم ایمنی خود را تقویت کنند و بدن آن ها برای باروری آمادگی بیشتری پیدا کند.در مورد باروری اسپرم مردان تحقیقاتی در این باره انجام نشده است

کم شدن استرس:

داشتن رابطه جنسی بیشتر با همسر، از عواملی است که استرس و دغدغه های روزانه زندگیتان را از بین می برد. لذا محققان توصیه میکنند هفتگی چند بار باهم رابه داشته باشید.در صورت زود انزالی از مکمل های جنسی استفاده نمایید

 

دیگر فواید رابطه جنسی:

  • کاهش فشار خون
  • افزایش میل جنسی
  • رسیدن به تناسب اندام (زیرا یک نوع ورزش و فعالیت بدنی محسوب می شود)
  • کاهش حملات قلبی
  • کاهش درد بدن
  • کاهش ابتلا به سرطان پروستات
  • خواب بهتر
  • نعوظ طولانی

آیا معاشقه نیز مانند رابطه زناشویی مفید است؟

بوسیدن نیز مانند رابطه بسیار مفید می باشد. و بوسیدن از طریق بهبود لیپید های خون، بر کلسترول و ریسک بیماری قلبی اثر گذاشته و به سلامت قلب کمک می کند. بوسیدن سبب کاهش استرس و اضطراب و کاهش واکنش التهابی سیستم ایمنی می شود.

بهبود حس بویایی

پس از رابطه جنسی ترشح هورمون پرولاکتین افزایش مییابد. این هورمون سبب میگردد تا سلولهای بنیادی مغز نورونهای جدیدی را در پیاز بویایی مغز ایجاد کنند. (در دوران شیردهی نیز این بهبودی حس بویایی در زنان مشاهده میگردد)

 

افزایش کنترل مثانه

لگن قوی برای جلوگیری از بی‌اختیاری(عدم کنترل ادرار) در زنان بسیار مهم است.بی‌اختیاری چیزی است که ۳۰% زنان را در برهه‌ای از زمان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

رابطه جنسی مانند تمرینی برای ماهیچه‌های لگن است.زمانی که شما به اوج لذت رابطه جنسی می‌رسید،کل ماهیچه‌های شما منقبض شده و انقباض عضلات باعث قوی شدن ماهیچه‌های لگن و مثانه می‌شود. منبع: https://www.beytoote.com

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه