بهترین زمان خواب چه ساعتی است؟

بهترین ساعت خواب شب چه زمانی است؟

بهترین ساعت خواب شب

داشتن خواب شبانه خوب برای سلامتی بدن بسیار مهم است، همچنین نداشتن خواب شبانه می تواند موجب بسیاری از مشکلات برای بدن انسان شود.دانشمندان می‌گویند حدود ساعت ۱۱ شب تا چهار صبح برخی هورمون‌هایی که برای سلامت بدن بسیار ضروری هستند در خواب ترشح می‌شوند و اگر فردی در این ساعات بیدار باشد، قطعا این هورمون‌ها نمی‌توانند به طور مناسب در بدنش ترشح شوند. هورمون های مردانگی و ترشح اسپرم. در ادامه ملب با کوثر طب همراه باشید

 

کدام ساعات خواب شبانه برای بدن مفید است؟

 

خواب خوب میتواند همانند غذا خوردن و اب نوشیدن مفید باشد. و کمبود خواب نه تنها باعث بروز خواب آلودگی همچنین عملکرد مناسب را زیر سوال می برد. کمبود خواب همچنین علت اصلی بسیاری مشکلات مانند استرس ، افسردگی و فشار خون بالا است. علاوه بر میزان ساعات خواب ، کیفیت خواب نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

زمان خواب شب

یک فوق تخصص بیماری‌های ریه و خواب می گوید: بیشتر کسانی که به عنوان بیمار مراجعه می‌کنند، بالای ۹۰ درصدشان اختلال خواب دارند و این بدان معنا نیست که بیماران همه اختلال خواب دارند، به این معناست که علت بهبود نیافتن بعضی از بیماری‌ها اختلال خواب است.

برای مثال اگر باید ساعت 7 صبح از خواب بیدار شوید ، باید ساعت 11 شب به رخت خواب بروید. جالب است بدانید که خواب بودن در طول ساعات 2 تا 4 بامداد ، عمیق ترین و با کیفیت قسمت خواب است. در صورت عدم دستیابی به خواب در این ساعات احتمالا در ساعات 1 تا 3 بعد ازظهر شدیدا احساس خواب آلودگی خواهید کرد. البته لازم به ذکر است ساعت بیولوژیکی هر فردی با فرد دیگر متفاوت است ، به این معنی که برخی افراد علاقه مند به خوابیدن در اوایل شب و برخی دیگر علاقه دارند که تا پاسی از شب بیدار بمانند و بنابراین ساعت بیولوژیکی بدن، خواب و بیداری و عملکرد های مختلف بدن را تنظیم می‎ کند.

اگر شما هم مثل بقیه افرادی که شب بیداری را به خاطر سکوت و آرامش به خوابیدن و استراحت را طلاح می دانند بد نیست کمی بیشتر به این موضوع دقت کنید. بیدار ماندن در طول شب عواقب جبران ناپذیری برای سلامت جنسی بدن دارد. شاید خطرات آن همین امروز به نظر نیاید، ولی در دراز مدت تاثیر بد آن را خواهید دید.بد نیست بدانید نداشتن خواب خوب منجر می شود به کاهش میل جنسی.

چرا باید خواب کافی داشته باشم؟ (بهترین ساعت خواب شب)

 

خواب تقریبا بر تمام جوانب زندگی شما در زمان بیداری از جمله کارایی، انرژی و خوب بودن به لحاظ روانی، تاثیر می گذارد.

اگر شما بطور روتین کیفیت خواب پائینی دارید، خوب بودن شما به لحاظ روانی، مناسبات خانوادگی و روابط دوستانه، و حتی سلامتی جسمی شما می تواند .
تحت تاثیر این موضوع دچار مشکل می شود. خوابیدن با حافظه شما ارتباط دارد و اگر شما دچار کمبود خواب باشید.
نمی توانید وظایف خود را به سرعت و به درستی انجام دهید. این موضوع عملکرد شما را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و نمی توانید.
کارتان را بطور اثربخشی انجام دهید. کمیود خواب به مدتی طولانی برای عملکرد کاری شما عوارض شدیدی خواهد داشت.
و منجر به فرسودگی شما خواهد شد.منبع : http://violetmattress.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه