بهترین رژیم غذایی بیماران کلیوی

فهرست ها

رژیم غذایی برای افراد مبتلا به مشکلات کلیوی

رژیم افراد مشکلات کلیوی

برای سلامت کلیه چه رژیم های غذایی را می توان استفاده کرد

خیلی از غذاها به خاطر بر طرف کننده سموم بدن می توان در رژیم غذایی افراد بیماری کلیوی گنجاند. از این رو با این رژیم های غذایی این افراد به زندگی عادی خود خواهند برگشت. بر اساس تحقیقات به عمل آمده بیماری مزمن کلیه در حال حاضر به یک اپیدمی همه گیر تبدیل شده است. اما  خوشبختانه خیلی از میوه ها و سبزیجات موجود در بازار می تواند سلامت کلیه را تضمین کند.

اهمیت تغذیه برای سلامتی کلیه ها که کاربرد آن در تصفیه سموم بدن کاربرد دارد، الزامی است. خون با عبور از این کلیه ها تصفیه می شود. همچنین، این عضو از بدن علاوه بر مورد ذکر شده تصفیه الکترولیت های بدن را نیز بر عهده دارد.

اگر کلیه ها بطور منظم عمل نکنند سبب ایجاد سنگ کلیه، دفع پروتئین و بالا رفتن کراتین خون می شود که در ادامه وجب تخریب بافت های کلیه می شود. بر اساس پژوهش های انجام شده دو مواد غذایی که بسیار اسیب زا به رژیم غذایی برای بیماران کلیویکلیه هستند عبارتند از : گوشت قرمز و نمک

علاوه بر اصلاح رژیم غذایی غلط، داروهای تجویزی و دیالیز می تواند در تصفیه خون افراد کلیوی موثر واقع شود.  رژیم غذایی سالم می تواند فشار خون را کم کرده و سبب لاغری افراد شود.

 

رژیم غذایی افراد مبتلا به مشکلات کلیوی را می توان این طور بیان کرد:

متنوع  و متعادل باشد.
منبع انرژی کافی از آن دریافت گردد.
مورد پسند افراد بیمار کلیوی گردد.

در ادامه با برخی از بهترین میوه ها و سبزیجات ک می تواند اثر مثبتی را داشته اشد، آشنا می شویم

تغذیه و رژیم غذایی در بیماران کلیوی

کاسنی فرنگی

کاسنی فرنگی یا کاسنی سالادی یک ماده غذایی مطلوب برای افراد کلیوی است که می تواند سب سلامتی این عضو شود. این گیاه از محتوای آب زیاد و کالری کم برخوردار است که بیشتر محتوای آن را آب ( حدود 90 درصد) تشکیل داده است. از این رو، یک ماده غذایی سالم، اما به خاطر محتوای آب و فیبر زیاد قابل قبول است

از نظر پزشکی، کاسنی فرنگی پر از مواد معدنی و ویتامین ها مورد نیاز است. به عنوان نمونه، این گیاه پر از کلسیم، فسفر، آهن، پتاسیم، سدیم است.

پیشنهاد ویژه برای مردان:

وایمکس اصل

بیگ پنیس آمریکایی

بیگ رایز  60 تایی

اروس ویگور 45 تایی

پیاز و پیازچه
پیاز و پیازچه جزو سبزی ای خوشمزه است که میتوانید آن را با انواع غذا ها سرو کنید.
مطالعه ای که در نشریه the Journal of Medicinal Food بدست ما رسیده است، نشان می دهد که پیاز توانایی کارکرد کلیه را آسان کرده و آب های اضافی بدن را دفع می کند.

دیگر فواید پیازچه برای بیماران کلیوی
بهبود دیابت
تقویت گوارش
سیستم ایمنی را بهبود می بخشد
برخی بیماری های تنفسی را تقویت می کند.

گیاه هویج
هویج یکی دیگر از گیاهان محبوب ایرانی ها است که با آب هویج مشهور است و موجب تقویت بینایی افراد می شود. ولی این گیاه علاوه بر فایده مذکور ادرار آور نیز است.

این گیاه مثل پیازچه بخاطر داشتن آب زیاد می تواند در تقویت کلیه مورد قبول پزشکان باشد. این گیاه بخاطر داشتن ویتامین آ برای تقویت بینایی بی نظیر است. همچنین بتاکاروتن های موجود در هویج مدافعان قوی برای پیشگیری از پیری زودرس افراد می شود.

رژیم غذایی در نارسایی مزمن کلیه

توت ها

توت ها حاوی اسید کوینیک نیز هستند که دشمن اصلی سنگ های کلیه هستند.
مواد غذایی دیگر برای بهبود عملکرد کلیه هامیوه ها و سبزیجاتی زیاد هستند و باید از همه آنها استفاده کرد.

دیگر سبزیجات و میوه های مطلوب برای کلیه:
– لیموه تازه
– نارگی
– خیار و سیب
– نخود سبز
– قارچ ها

یکی از پزشکان حاذق برای بیماری کلیه در ایران می توان از دکتر محمدرضا اردلان فوق تخصص کلیه بزرگسالان (نفرولوژی بزرگسالان) نام برد. شما می توانید از سایت نوبت دهی، نوبت بگیرید. به امید سامتی همه شما عزیزان.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بستن
مقایسه